پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

کشور مالزی:

مالزی یکی از کشورهای است که توجه جهانیان را به خود جلب کرده است. کسانی که برای اولین بار به مالزی سفر می کنند سفری شگفت انگیزی در کشف ناشناخته های کشور مالزی در پیش رو دارند. در زبان مالزی سلام داتانگ به معنی سلام خوش آمدین می باشد. وقتی وارد کشور مالزی می شوید و با یک مالزی روبه رو می شوید اولین کلمه ایی که  به زبان می آورند salamat  Datang  به معنای خوش آمدین می باشد. تابستان بی پایان کشور مالزی به نوعی است که تمامی کشور را چمن زار و آبشارهای فراوان در بر می گیرد. کشور یونان به دنیال تاریخ غنی و مناظر طبیعی بی نظیری که دارد به تمام آسیا معروف است. کشور مالزی ادغامی از یک طبیعت غنی و مناظر ظبیعی مندرنیزه است. مالزی دارای جنگلهای فراوانی است که جایگاه زندگی بسیاری از پردندگان و حیوانات است. 

دقت داشته باشید و قتی وارد یک خانه مالزی می شوید کفشهایتان را در بیاورید. و خانم ها هم زمان ورود به مساجد حتما از چادر و روسری استفاده کنند. موقع دادن هدیه  یا یادبودی به یک شخص مالزی از دست راست خود استفاده کنید. در زمان اشاره کردن سعی کنید از انگشت سایه استفاده نکنید و از انگشت اشاره استفاده کنید. در مکانهای مذهبی هم قبل از عکس گرفتن بهتراست که اجازه بگیرید. 

اطلاعات کشور مالزی:

مساحت:329758 کیلو متر مربع

جمعیت: 25 ملیون نفر

پایتخت: کوالالامپور

جمعیت: جمعیت کشویر مالزی را 57% مردم مالزی تشکیل می دهند و مابقی را اقلیتهای چینی و هندی تشکیل می دهند.

زبان: زبان رسمس مردم باهاسما مالایو است اما از زبان انگلیسی هم به صورت گسترده ایی استفاده می شود. 

مذهب: اسلام دین رسمی مالزی است اما اتقاد به دیگر ادیان هم در میان مردم وجود دارد.

سیستم حکومتی: دموکراسی پالمانی با دو مجلس قانون گذار. رئیس کشور پادشاه، و رئیس دولت نخست وزیر می باشد. 

آب و هوا: مالزی دارای آب و هوای گرم و مرطوبی است. درجه حرارت بین 21 تا 32 درجه سانتی گراد می باشد. و اندازه ریزش باران بین 2000تا 2500 میلیمتر می باشد. 

تعطیلات اصلی: سال نو (عید فطر)- عید چینیها- روز منطقه فدارال (اول فوریه - کوالالامپور و لابوان)- و ساک (روز تولد بودا)- روز تولد سلطان - روز ملی (31 آگوست)- دیپا ولی ( عید هندی)- کریسمس

اقتصاد: بزرگترین بخش اقتصاد مالزی را صنعت تشکیل می دهد. توریست و مواد اولی مانند : نفت- روغن نخل- لاستیک طبیعی و چوب نقش مهمی در اقتصاد مالزی دارد.