سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403

آداب و رسوم مردم مالزی:

اگر برای اولین بار است که به مالزی سفر می کند با قدم زدن در خیابانهای این شهر دچار سردرگمی می شوید چون با هر قدم که در این شهر بر می دارید با چهره ها و زبانهای متفاوتی روبه رو می شوید. مالزی یکی از کشورهای است که ترکیبی از فرهنگهای متفاوت را در خود جای داده است. یکی از فرهنگهای اصیل در مالزی فرهنگ مالایی است. و فرهنگهای دیگر در این کشور به صورت آزادانه زندگی می کنند. مردم با هر مذهب و با هر فرهنگی در مالزی می توانند فستیوال ها و جشنهای مذهبی خود را به صورت آزادانه اجرا کنند. و سایر مردم ادیان های دیگر می توانند در این مراسمات شرکت کنند. این اتحاد بین ادیان مختلف باعث الگو کل جهان شده است. 

مذهب مالایی به دلیل مسلمان بودن در تمامی نقاط می توان مساجد آنهارا در تمامی نقاط کشور یافت کرد. چیزی که برای مالایی ها بسیار مهم و ارزنده است ارزش های خانوادگی می باشد. مردانی که طابع مذهب مالایی هستند اکثرا لباس عربی می پوشند و لی در فستیوالها و و در جشنهای مذهبی لباس سنتی خود را به تن می کنند. 

مردمی که طابع مذهب مالایی هستند در برگزاری جشنهای خود شور و شوق خاصی داردند. که یکی از این مراسمات مراسم هاری مرداک یا روز استقلال می باشد.