چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403

منطقه کاله ایچی

منطقه کاله ایچی:

یکی از تاریخی ترین شهر های ترکیه و یادگار روم باستان، شهر آنتالیا است. آنتالیا در طی این سال ها رشد بسیاری داشته و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در جهان شناخته شده است. در قلب آنتالیا به منطقه کاله ایچی می رسید. کاله ایچی به معنی( داخل قلعه)، یکی از مناطق دیدنی آنتالیا به شمار می رود.

منطقه کاله ایچی شامل خیابانهای باریک و محاصره شده بین دیوارهای باستانی است که آن را در مقابل سرو صداهای شهر به درو نگه داشته است. البته امروزه فقط دو دیوار و یک ورودی باقی مانده است. در قسمت شمالی خیابانها و مغازه ها و رستورانهایی است که در انتخای خیابان باریک ساخته شده است. گردشگران و جهانگردان زیادی این منطقه را شلوغ کرده اند. قسمت ( کلین جار سالا ن) خلوت تر و در کنار این خلوتی جذابتر و زیبا تر می باشد.

ورودی های زیادی برای این منطقه وجود دارد که بهترین این ورودیها ( هادریانوس) است. این ورودی توسط امپراتور رم هادریانوس به عنوان دروازه اصلی شهر ساخته شده که ما را به سمت کلین جار سالان هدایت می کند.

 این منطقه در زمان امپراتوری رم برای محافظت از بند در مقابل مهاجمان غربی و همینطور تهیه تداراکات لازم از سمت شرق بنا شده است.