شنبه, 08 ارديبهشت 1403

اطلاعات کشور سنگاپور

  • دسته: اطلاعات
  • منتشر شده در دوشنبه, 02 مرداد 1396 08:32
  • نوشته شده توسط شمیم رفیقی
  • بازدید: 1148

اطلاعات کشور سنگاپور

 

جمهوری سَنگاپور کشوری در جنوب شرقی آسیا به پایتختی شهر سنگاپور است. سنگاپور در جنوب شبه جزیره مالایا واقع شده و کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا است.

 

برای اطلاع از اطلاعات کشور سنگاپور با شرکت ثنا سفر گشت همراه شوید تا همه ی آن ها را در اختیارتان قرار دهد هر آنچه که لازم و ضروری است، سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد. کشوری ثروتمند و مدرن است. مالزی و اندونزی تنها همسایه‌های سنگاپورند. پیش از حضور کشورهای اروپایی در منطقه، منطقه‌ای که امروزه به عنوان سنگاپور شناخته می‌شود فقط منطقه ماهیگیری مالایی در ریزشگاه رودخانه سنگاپور بود. سنگاپور از سال ۱۸۲۴ تا ۱۹۶۳ میلادی، به غیر از سه سال در زمان جنگ جهانی دوم یکی از مستعمرات بریتانیا بود. در سال ۱۹۴۲ سنگاپور که هنوز مستعمره بریتانیا بود، توسط ژاپن اشغال می‌شود و نیروهای بریتانیایی مجبور به ترک آن شدند که این واقعه توسط وینستون چرچیل «بزرگترین شکست تاریخ بریتانیا» نامیده شد. پس از پایان جنگ، در سال ۱۹۴۵ میلادی سنگاپور مجدداً توسط نیروهای بریتانیایی بازپس گرفته شد. هجده سال بعد در سال ۱۹۶۳ سنگاپور به عنوان عضوی از فدراسیون مالزی استقلال خود را از بریتانیا بدست آورد. این کشور در نهایت دو سال بعد در سال ۱۹۶۵ از مالزی جدا شد و به این ترتیب جمهوری سنگاپور شکل گرفت. اطلاعات کشور سنگاپور

 

سنگاپور با مساحت ۷۱۸ کیلومتر مربع کمی کوچکتر از بحرین است. این کشور که از تعدادی جزیره تشکیل شده، در جنوب شرقی آسیا واقع شده و یکی از مراکز بزرگ تجاری داد و ستد کالا در جهان است. سنگاپور و یکی از ۳ کشور-شهر مستقل کنونی در جهان است. از زمان استقلال در سال ۱۹۶۵، به یکی از پررونق‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده و امروز یکی از پرترددترین بندرهای دنیاست. سنگاپور از لحاظ ذخایر معدنی کشوری فقیر است، اما اقتصاد آن که متکی بر بخش خدمات و صنعت است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده‌است. به نحوی که هم‌اکنون چهارمین مرکز اقتصادی بزرگ دنیا و سومین مرکز بزرگ پالایش نفت در دنیا به شمار می‌آید.

 

آب و هوای این کشور گرم و مرطوب است و میانگین بارش سالانه در آن به بیش از ۲۳۴۰ میلی‌متر می‌رسد.

 

اطلاعات کلی درباره کشور سنگاپور:

 

پرچم کشور سنگاپور

 اطلاعات ضروري

طول پرواز از تهران تا سنگاپور حدود 5/6 ساعت مي باشد.

اختلاف ساعت: سنگاپور حدود سه ساعت و نيم از تهران جلوتر مي باشد.

واحد پول سنگاپور: دلار سنگاپور

ولتاژ برق: 220 ولت مي باشد.

آب لوله كشي قابل شرب نمي باشد.

كد تلفن سنگاپور 00656 مي باشد. 

 

مراکز خرید سنگاپور:

 مردم سنگاپور علاقه زیادی به خرید دارند و به همین دلیل میزان تراکم مراکز خرید، مال ها و بازارهای موجود در این جزیره باریک و کوچک از تمامی بخش های دیگر دنیا بیشتر است و این مساله به معنی این حقیقت است که اگرچه این کشور در روی نقشه تنها یک خط باریک سرخ رنگ محسوب می شود، اما در عین حال سنگاپور را می توان جزو بهترین مسیر های گردشگری به منظور خرید و بازارگردی در سراسر دنیا محسوب کرد. در این کشور تنها در خیابان مشهور اورچارد Orchard Road شما به اندازه ای با تنوع مراکز خرید و مال روبرو می شوید که محال است بتوانید طی چند روز همه آن ها را مورد بازدید قرار دهید. البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که همه مراکز خرید و بازارهای سنگاپور به شکل مال های سرپوشیده و پاساژ نیستند و تعداد زیادی بازار ساخته شده در فضای آزاد نیز در این کشور وجود دارد، از مراكز خريد سنگاپور كه مي توانيد خريدهاي خود را از آنجا انجام دهيد عبارتند از:

 

مهمترين ديدنيهاي سنگاپور عبارتند از:

محله چيني ها

پارك مرليون

سنتوزا و دنياي زير آب

اسكله قايق

اسكله كلارك

ساحل سنتوزا

كليساي سنت ژوزف

موزه تاريخ سنگاپور

درياچه دلفين هاي سنتوزا

باغ وحش

موزه هنر سنگاپور

پارك پرندگان

مسجد سلطان

خيابان عربها

 باغ گياه شناسي سنگاپور

قايق راني در رودخانه سنگاپور

يادبود غيرنظامي جنگ

باغ هاي Tiger Balm

خيابان Orchard

Night Safari

Little India

Botanic Garden

Snow City

رستورانهاي سنگاپور

 

از مهمترين رستورانهاي سنگاپور مي توان رستورانهاي زير را نام برد:

رستوران ايراني شيراز

رستوران آنالاكشمي جاناتا

پيتزا كاليفرنيا

رستوران الحمرا

رستورانهاي مك دونالد و KFC

 

مناطق دیدنی سنگاپور

مراکز خرید سنگاپور

هتلهای سنگاپور