جمعه, 07 ارديبهشت 1403

آداب و رسوم مردم بلغارستان

 

آداب و رسوم اجدادی ایران و بلغارستان به طرز حیرت آوری شبیه یکدیگر هستند

اینجا را کلیک کنید

معاون وزیر امور خارجه بلغارستان گفت: میراث فرهنگی، آداب و رسوم اجدادی و قومی دو کشور ایران و بلغارستان به طرز حیرت آوری شبیه یکدیگر هستند.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران «پوریازوف»، معاون وزیر امور خارجه بلغارستان در آیین گشایش نمایشگاه همسایگان دور از کشور بلغارستان در کاخ نیاوران افزود: جشنواره های بلغارستان نیز مانند بسیاری از جشنواره های کهن و قدیمی ایرانی ریشه در خلقت بشر و چهره نوازی طبیعت دارند.

وی اظهار داشت: ترسیم آیین های کهن، زیبا و رنگارنگ همه و همه نمایانگر راز و رمز جاودانی و لایزالی است و همچنین امید به تندرستی بیشتر، حاصلخیزی، کامیابی و رسیدن به حاکمیت خیر می باشد.

وی با بیان اینکه مردم کشورش اشتیاق و علایق مشترکی با ایرانیان در زیبایی شناسی و کشف گونه های شفابخش دارند، توضیح داد: این نمایشگاه علاقه های احساسی ریشه دار و عمیق مردم بلغارستان و تمجید و ستایش آنان از موسیقی، شجاعت، زیبایی شناسی و سوارکاری را به تصویر می کشد.

معاون وزیر امور خارجه بلغارستان گفت: خوشبختانه بسیاری از گردشگران ایرانی که از کشور ما دیدن می کنند نیز احساس خوبی از دیدن این سنت های مشترک دارند.

وی با اشاره به آثاری که در کنار این نمایشگاه از مخزن کاخ نیاوران رونمایی شده و در معرض دید قرار گرفته اظهار داشت: این آثار نمایانگر این است که تا چه حد سنن و تاریخ ما به یکدیگر نزدیک هستند و بر این باوریم که این بنیان محکم راه را برای همکاری و مشارکت گسترده و عمیق تر مردم بلغارستان و ایران هموار می سازد.

رقص روی آتش:

رقص روی آتش

یکی از آداب و رسوم مردم بلغارستان رقص روی آتش با پای برهنه است.

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه همسایگان دور به ما یادآور می شود که تا چه حد به هم نزدیک هستیم.

مناطق دیدنی بلغارستان

جدیدترین تورها

هتلهای معروف بلغارستان

مراکز خرید بلغارستان