جمعه, 31 فروردين 1403

اطلاعات کشور اسپانیا

اطلاعات کشور اسپانا

کشور: اسپانیا

پایتخت: مادرید

وسعت: 504030 کیلومترمربع

جمیعت: 46030109 نفر

زبان رسمی: اسپانیایی

پول رایج: یورو

شهرهای مهم: بارسلون، والنسیا، سویا، ساراگوسا، مالاگا، بیلبائو spain-1

 

اطلاعات عمومی

موقعیت و وسعت:

 

اسپانیا کشوری‌ واقع در شبه‌جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا و از اعضای اتحادیهٔ اروپا است. این کشور در شمال با فرانسه و آندورا، در غرب با پرتغال، در جنوب با جبل‌الطارق و مراکش و هم‌چنین دارای مرزهای دریایی در شرق با دریای مدیترانه، و در غرب و شمال با اقیانوس اطلس است.

 

سرزمین اسپانیا ۵۱امین کشور پهناور جهان و دومین کشور بزرگ اروپای غربی بعد از فرانسه است که شامل قسمت اعظم شبه‌جزیره ایبری، جزایر بالئارس، جزایر قناری، شهرهای سبته (Ceuta) و ملیله در شمال قارهٔ آفریقا و برخی جزایر دیگر واقع در مقابل سواحل این قاره و خود شبه‌جزیره ‌است.

 

ویژگیهای فرهنگی و اجتماعی

ادیان و مذاهب:

 

مذهب رسمی مردم اسپانیا کاتولیک است.

 

اقتصاد:

 

اسپانیا بزرگ‌ترین تولید کنندهٔ روغن زیتون جهان است. اسپانیا دارای معدن آهن، مس، ذغال سنگ، کبالت، نقره، جیوه و فسفات های مختلف است. صنایع عمده پارچه بافی، کاغذ سازی، صنایع اتومبیل در این کشور رونق خاصی یافته است.

 

جاذبه های گردشگری:

 

مهمترین جاذبه های گردشگری شهر مادرید

 

میدان مرکزی مادرید یا میدان Plaza Mayor : توسط پادشاه فلیپ سوم در سال 1619 میلادی ساخته شده که مجسمه او در وسط میدان قراردارد . بسیاری از فستیوالها و جشنهای ملی در این میدان برگزار می شود .

 

میدان Puerta del sol :( به معنای دروازه خورشید ) یکی مربوط به مجسمه پادشاه چارلز سوم می باشد و دیگری مربوط به مجسمه یک خرس در کنا ردرختی به نام Madrono tree که هر دو سمبل خانوادگی و اشرافی کشور اسپانیا محسوب می شوند مجسمه خرس و درخت حدود 20تن وزن دارد و درخت به توت فرنگی ترجمه می شود علت آن هم این است که این میوه های درخت بسیار شبیه توت فرنگی است ولی بسیار شیرین تر از آن هستند و برای درست کردن مربا از آن استفاده می شود.

 

میدان Plaza de Cibeles : یکی ار میادین اصلی شهرمادرید و سمبل شهر محسوب می شود چشمه وسط میدان محل ملاقات طرفداران دو آتیشه باشگاه فوتبا رئال مادرید در زمان پیروزی این تیم در لالیگا و یا جام باشگاه اروپاست قدمت ساخت این میدان به قرن 17 میلادی باز می گردد .

 

میدان Puerta Alcala : در قرن 17 توسط فرمان پادشاه کارلوس سوم بعنوان دروازه ورود به شهر کوچکی به نام Alcala در نزدیکی مادرید ساخته شد.

 

کلیسای Almudena : در سال 1879 میلادی به سبک گوتیک ساخته شد و در نزدیکی رویال پلاس واقع شده است این کلیسا متعلق به کاتولیکهاست و چشم انداز زیبایی دارد .

 

ساختمان رویا پالاس( Royal Palace ) : که محل اقامت پادشاه اسپانیاست وسعت محدوده این قصر در حدود 135000 متر مربع با 2800 اتاق است .

 

موزه prada : با 2132 سال سابقه تاریخی و با بیش از 7000 تابلوی نقاشی و بیش از 700 مجسمه قرن دوازدهم تا نوزدهم میلادی از جمله شاهکارهای نقاشی نقاش برجسته دنیا مثل: رامبراند، بوتیچلی، فرانسیسکو گویا و ... یکی از مهمترین نقاط دیدنی مادرید است .

 

مهمترین جاذبه های گردشگری شهر بارسلون

 

بارسلون دارای 12 پارک تاریخی و دارای آثار باستانی است .آثارمعماری دو معمار مشهور اسپانیایی یعنی آنتونیوگائودی و لوئیز مونانز در بارسلون به ثبت جهانی رسیده اند و کلیسای ساگراد فامیلیا ، از شاهکارهای بی نظیر سبک نئو گوتیک ، چشمان هر بازدید کننده ای را خیره می سازد . بارسلون شهری است که هر نوع گردشگری را با هر سلیقه علاقه به خود جذب میکند . از شاهکارهای پیکاسو در " موزه پیکاسو "موزه خوان میرو و موزه دریایی بارسلون و آسمان خراش قرن بیست و یکم از دیگر آثار شهر بارسلون می باشد.

 

آب و هوا

وضیعت آب و هوایی:

 

شمال اسپانیا دارای آب و هوای معتدل بوده و بخش های مركزی، جنوبی و شرقی دارای آب و هوای مدیترانه ای است. پر باران ترین بخش كشور در شمال و شمال غربی است. جنوب شرق این سرزمین با تابستان های داغ و زمستان های معتدل آب و هوایی مدیترانه ای دارد. منطقه خشک مرکزی با تابستان های گرم و زمستان های سرد، آب و هوایی متنوع دارد. کوه های مرتفع پیرنه آب و هوای سرد کوهستانی و شمال غرب (گالیسیا) با تابستان های خنک آب و هوای مرطوب اقیانوسی اطلس را دارد.

 

شهر مادرید دارای زمستانی ملایم و تابستـانی گرم است. دمای هوای مادرید در زمستان به ندرت به درجه ی صفر و یا پائین تر از آن می رسد و گرمای آن در تابستان گاهی از 40 درجه سانتیگراد نیز فراتر می رود.

 

بارسلون داری آب و هوای مدیترانه ای است، با زمستان معتدل و مرطوب و تابستانهای گرم وخشک ،سردترین ماه های سا ل ( ژانویه و فوریه است که دما به صفر درجه بالای صفرمی رسد )· در این شهر بندرت برف می بارد اما بارانهای فراوان در شش ماهه دوم سال هوای شهر را مرطوب و دلپذیر میکند گرمترین ماه های سال نیز جولای و آگوست با 30تا 38 درجه بالای صفر است.

 

کد مخابراتی

کد تلفن: 0034

 

کد اینترنتی: es.