جمعه, 10 فروردين 1403

آداب رسوم مردم ایتالیا

آداب رسوم مردم ایتالیا:

هر کشوری آداب رسوم خاص خود را دارد که این امر در مورد ایتالیا هم صادق است. اگر برای اولین بار است که به این کشور زیبا مسافرت می کنید اژانس هواپیمایی ثنا سفر گشت شما را با آداب رسوم مردم ایتالیا آشنا می کند.

مردم ایتالیا دارای فرهنگو رسوم کاملا رسمی هستند. بنابراین به مسافرانی که برای اولین بار است به این کشور مسافرت می کنند توصیه می کنیم که این مقاله را کامل بخوانند تا از هرگونه توهین احتمالی در بدو ورد به این کشور جلو گیری کنیم.

 

اگر در بدو ورود به کشور ایتالیا با یک شهروند ایتالیایی روبه رو شدید مناسب ترین عبارت این است که بگوید بون جورنو(روز خوش) و با او دست بدهید. اغلب دوستان صمیمی و افرادی که رابطه نزدیکی با هم دارند از کلمه چاو (سلام) استفاده می کنند. پس به مسافرانی که برای اولین باری که به این کشور زیبا مسافرت می کنند توصیه می کنیم زمانی که با فردی روبه رو شدید از کلمه چاو استفاده نکند چون کلمه ایی مودبانه نیست و ممکن است که ناراحت شوند مگر اینکه طرف مقابل شما از این کلمه استفاده کرده باشد. یکی از دیگر از رسومات مردم کشور ایتالیا این است که زمان روبه رو شدن با زنهای غریبه دست آنها را می بوسند.

 

وقتی به خاطر یه مراسم رسمی به کشور ایتالیا معرفی شده اید می توانید از کلمه ملتو لپتو (از ملاقات شما خوشحال هستم) و در زمان خداحافظی دست طرف مقابل را فشردن مودبانه می باشد.

در این کشور معمولا دوستان صمیمی و خیشاوندان نزدیک در زمان ملاقات با هم گونه همدیگر را می بوسند. مردان و زنان فقط گونه همدیگر را می بوسند و بوسیدن جاهای دیگر صورت جنس مخالف بی ادبی محصوب می شود.  همچنینی مردان ایتالیایی در برخورد با دوستان نزدیک خود مرسوم است که آنهارا در آغوش می گیرند.

مهمانی:

اگر در ایتالیا به یک مهمانی خانوادگی دعوت شدید بهتر است هدیه ایی کوچک مثل، شیرینی، یا گل برای میزبان ببرید. به همراه بردن خوراکی های و نوشیدنی های غیر ایتالیایی اغلب مورد پسند نیست مگر اینکه در شرایط خاصی اتفاق بیفتد.

پوشش:

لباسهای ایتالیا بسیار زیبا هستند و در آنها می توان ذوق و سلیقه زیبا هنرمندان ایتالیایی را دید. در ایتالیا پوشیدن لباسهای زیبا بسیار اهمیت دارد و با کلمه بلا فیگووارا( خوش قیافه ) همراه است.

مردم ایتالیا بسیار برایشان اهمیت دارد که لباس خوب بپوشنند و برخلاف اکثر ساکنان اروپا بیشتر آنهارا با لباس رسمی می توان دید. اگر چه مردم اسپانیا از پوشیدن شلوارک و لباسهای اسپرت در خیابان دیده نمی شوند ولی با کت شلورا و لباسهای شب هم در بیرون حاضر نمی شوند.

اگر برای اولین بار است که با یک ایتالیایی قرار ملاقات دارید با وجود اینکه که آنها اغلب بد قول هستند اما از شما انتظار دارند که در اسرع وقت در محل حاضر شوید.


تور ایتالیا را با آژانس هواپیمایی ثنا سفر گشت تجربه کنید