پنج شنبه, 09 فروردين 1403

راهنمای سفر به موناکو

راهنمای سفر به موناکو

جاذبه های گردشگری موناکو

 

 

مشهور ترین و معروف ترین شهر موناکو مونته کارلو است. کشور موناکو از نواحی مختلف با کشورهای مشهوری همسایه است. از سه ناحیه فرانسه همسایه موناکو است و از سوی دیگر هم دریای مدیترانه در جوار این کشور قرار گرفته است. یعنی موناکو در غرب شهر نیس قرار دارد. این کشور هم از جمله کشور های متراکم دنیاست. اگر می خواهید بدانید زبان موناکویی ها چیست باید بدانید که به زبان لیگوری حرف می زنند. البته گویش ها فرق دارد و به صورت مونگاسک و اینتملی است. زبان رسمی و مرسوم عمومی هم فرانسوی است.

 

 

بهترین زمان سفر به موناکو :

 

اگر می خواهید بیشترین لذت را از این شهر ها ببرید باید در فصل پاییز و بهار به این کشور مسافرت کنید. ماه های اکتبر و آوریل از نظر آب و هوایی بهترین موقع برای سفر هستند چون آب و هوایی ملایم می توانید تجربه کنید. البته بد ترین زمان هم تعطیلات تابستان است چون هوا بسیار گرم است. ساحل هم شلوغ صف ها و رستوران ها هم شلوغ و شلوغ.

 

 

 

آب و هوای موناکو :

 

موناکو یک منطقه ساحلی مدیترانه ای است و تابستان های بسیار گرمی دارد و از طرفی هوای اقیانوسی هم می تواند روی آب و هوای این منطقه  اثر داشته باشد. عصر های تابستان گرما به ۳۰ درجه می رسد آیا می توانید تحمل کنید؟ اما زمستان ها هم همیشه و در اغلب روزها می توانید بارش را تجربه کنید. میانگین دمای زمستان هم ده درجه است و اما بهار و پاییز های دل انگیزی دارد.

 

 

 

قانون انعام دادن در موناکو

 

بسیاری از شهرها که برای مسافرت می روید به ازای هر خدمت که به شما کنند، از شما درخواست انعام و بخشش دارند در موناکو نیز این قاعده حکومت می کند. شما می توانید تنها با دادن یک تا دو یورو آن ها را راضی کنید پس نیازی به بخشش زیادی نیست.

 

 

 

مراکز درمانی

 

سعی کنید در این مکان مریض نشوید چرا که به علت خصوصی بودن مراکز پزشکی و درمانی، هزینه ها بسیار بالاست. پس مراقب ویژگی های جسمی و مزاجی خود باشید.

 

برق در موناکو

 

وضعیت برق در این منطقه ۲۳۰ ولت است و از پریز های دو و سه شاخه استفاده می شود پس مراقب باشید که سازگاری با شارژ ها و وسایل برقی تان را از قبل چک کنید تا دچار سوختن دستگاههایتان نشوید.

 

 

 

اگر در موناکو به دنبال هتل هستید می توانید هتل Novotel موناکو را مورد بررسی قرار دهید، از طرفی جاذبه های گردشگری موناکو را حتما ببینید تا بدانید باید کجاهای موناکو را ببینید.