پنج شنبه, 09 فروردين 1403

راهنمای سفر به بلغارستان

راهنمای گردشگری بلغارستان:

 

بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپاست که پایتخت آن شهر سوفیا است. جمعیت این کشور بالغ بر ۷٬۳۶۴٬۵۷۰ نفر است که هر ساله از آن کاسته می‌شود. بلغارستان بیشترین رشد منفی جمعیت را در جهان دارد .

 

زبان رسمی این کشور بلغاری و واحد پول آن لوا با واحد جزء استونیکی است. حدود ۸۵ درصد از مردم آن بلغاری‌تبار و بقیه بیشتر ترک و کولی هستند. بلغارستان ۱۱۰٬۹۹۴ کیلومتر مربع مساحت دارد و چهاردهمین کشور بزرگ در اروپا است. در سال ۲۰۰۵ اتحادیه اروپا، درخواست عضویت بلغارستان را در این اتحادیه پذیرفت و روز عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را ۱ ژانویه ۲۰۰۷ اعلام کرد.

 

مهمترین صادرات بلغارستان اسانس گل رز است، پوشاک، کفش، آهن و فولاد، ماشین آلات و تجهیزات و سوخت نیز از دیگر صادرات بلغارستان می‌باشند.

 

جمهوری بلغارستان رسماً کشوری سکولار است اما در قانون اساسی آن مسیحیت ارتدوکس به عنوان دین سنتی کشور ذکر شده‌است . ۷۶٪ جمعیت پیرو آیین مسیحیت نوع ارتدوکس هستند و ۱۰٪ جمعیت را مسلمانان تشکیل می‌دهند .

یباترین جزیره بلغارستان جزیره ای تاریخی با آثاری منحصر به فرد که می تونه یک روز کامل شما علاقمندان به تاریخ و آثار تاریخی رو به خود اختصاص بده .

 

سفر شما از گلدن سندز به سمت جنوب به سمت شهر بورگاس و با عبور از روستاهایی زیبا آغاز می شود . مسافتی در حدود 116 کیلومتر که دو ساعتی به طول خواهد انجامید .

شهر تاریخی نسبار واقع در استان بورگاس از دو بخش عمومی و باستانی تشکیل شده . بخش عمومی شهر در حال حاضر با جمعیتی بالغ بر 50000 نفر همچنان فعال است .

 

بخش باستانی شهر بر روی شبه جزیره ای سنگی بنا شده و با در بر گرفتن گنجینه ای از آثار ارزشمند تاریخی به بزرگ ترین جاذبه تاریخی بلغارستان تبدیل شده است .

 

نسبار در قرن ششم پیش از میلاد توسط تراکیان به عنوان مستعمره یونان باستان و یکی از مهم ترین مراکز تجاری آن زمان بنا نهاده شد .

 

در 424 پیش از میلاد نسبار به اتحاد دلیان لیگ تحت فرماندهی آتن پیوست . اتحادی که به منظور مقابله با امپراتوری پارس شکل گرفت . سرانجام در 71 پیش از میلاد به دست امپراتوری روم شرقی افتاد . سلطه رومیان تا قرن پنجم میلادی ادامه داشت تا اینکه نبردی بین رومیان و بلغارها شکل گرفت .

 

در سال 812 میلادی و با پیروزی بلغارها در این نبرد اولین امپراتوری بلغارستان توسط خان کروم بنیانگذاری شد . اما تنها پس از دو هفته توسط بوریس اول بازپس گرفته شد . در سال 864 میلادی مجدد توسط سایمون کبیر به عنوان دومین امپراتوری بلغارستان تحت سلطه بلغارها قرار گرفت .

 

 

هزینه هتل:

هزینه‌ی اتاق‌های خوابگاهی بین ۱۲ تا ۱۸ لوا (۷ تا ۱۰ دلار) است در‌حالی‌که هزینه‌ی اتاق‌های خصوصی بین ۲۷ تا ۳۶ لوا (۱۵.۵ تا ۲۰.۵ دلار) برای اتاق‌های یک تخته یا دو تخته است. هزینه‌ی هتل‌های ارزان‌قیمت بسته به مکان و نوع اتاق مورد نظر شما متفاوت است و بین ۳۶ تا ۷۰ لوا (۲۰.۵ تا ۴۰ دلار) خواهد بود. اجاره‌ی اتاق در خانه‌های خصوصی بسیار به‌صرفه‌تر خواهد بود و تنها ۲۶ لوا (۱۵ دلار) هزینه خواهد داشت. 

غذا:

با پرداخت ۲.۵ لوا (۱.۵ دلار) می‌توانید همبرگر تهیه کنید و برای انتخاب غذا از منوی مک دونالد باید ۹ لوا (۵ دلار) هزینه کنید. اگر می‌خواهید غذای محلی بخورید، با پرداخت ۱.۳ لوا (۰.۷ دلار) بانیکا (غذایی از خمیر، پنیر و کره) به همراه نان و سوسیس می‌توان تهیه کرد. همچنین غرفه‌های خیابانی زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها ساندویچی ترکی به اسم دونر (döner) که از مرغ، سبزیجات و سس درست شده، تهیه کنید. همچنین مکان‌های زیادی هستند که تنها با پرداخت یک دلار یا کم‌تر می‌توانید یک تکه پیتزا بخرید.

حمل و نقل:

سیستم حمل و نقل عمومی در بلغارستان بسیار ارزان است. هزینه‌ی اتوبوس‌های محلی بین ۱.۳ تا ۴.۵ لوا (۰.۷ تا ۲.۵ دلار) است. هزینه‌ی حمل و نقل ریلی بسته به مسیر متفاوت است. به عنوان مثال برای سفر از  شهر بورگاس (Borgus) به صوفیه نزدیک به ۱۲.۵ لوا (۷ دلار) باید پرداخت کنید. کرایه‌ی تاکسی‌ها از ۱.۲۵ لوا (۰.۸ دلار) شروع می‌شود که راهی مناسب و ارزان برای گردش در شهر است.

 

نکاتی برای کاهش هزینه‌ها

 

از رفتن به ساحل آفتابی (Sunny Beach) خودداری کنید

 

در‌حالی‌که چندین ساحل دیگر نیز وجود دارد، همه‌ي گردشگران به این ساحل می‌روند! به همین دلیل ساحلی بسیار شلوغ است. به جای رفتن به ساحل آفتابی به سواحل دیگر رفته و از آن‌ها لذت ببرید.