سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403

اطلاعات کشور بلغارستان

  • دسته: اطلاعات
  • منتشر شده در دوشنبه, 02 مرداد 1396 08:08
  • نوشته شده توسط شمیم رفیقی
  • بازدید: 786

اطلاعات کشور بلغارستان

پایتخت: صوفیه

شهرهای توریستی : وارنا . صوفیه

زبان : بلغاری - ترکی 

واحد پول :یورو - لوا

پیش شماره: 359+

بلغارستان در جنوب شرقي اروپا واقع شده است. پايتخت آن صوفيه و مذهب رسمي آن مسيحي ارتدوكس و 9 درصد از آنها مسلمانند .زبان رايج اين کشور بلغاري است که با خط سيريلي نوشته مي‌شود 

از شمال به رومانی و از شرق به درياي سياه و از جنوب به تركيه و يونان و از غرب به صربستان و مقدونيه منتهی مي شود. بلغارستان داري تاريخ غنی است و ريشه در اعصار كهن دارد .

مهمترین شهر دیدنی این کشور صوفیا و وارنا می باشد. 

 وارنا : 

وارنا پس از صوفیا و پلوودیو سومین شهر بزرگ بلغارستان  می باشد.اين شهر بر کرانه دریای سیاه در نزدیکی دریاچه وارنا واقع شده و بندر مهمی در بخش شرقی بلغارستان به شمار می‌رود. این شهر در 470 کیلومتری شمال شرقی صوفیه قرار دارد و شهر های مهم اطراف دوبریخ ، شومن و بورگاس هستند. 

 

جاذبه هاي توريستي : 

مهمترین مکان دیدنی آن کلیسای جامع است که در مرکز شهر قرار دارد .

پارک باغ دریایی یک مکان تفریحی با تعدادی پلاژ ، موزه دلفین ها و چندین رستوران است  که  از مکان های دیدنی وارنا می باشد. بلغاریها به این منطقه مورس کاتو گرادینا و به انگلیسی سي گاردن می گویند .

مجتمع ماسه های طلایی يا گلدن سندز مجموعه اي از مروارید های آرمیده در میان انبوهی از تپه های جنگلی و ماسه های سفید و طلایی و آبهای زلال آبی ، انعکاسی از بهشت بر روی وسیعترین ساحل شمال وارنا با مساحتی به ابعاد 5 کیلومتر طول و 100 متر عرض می باشد .

گلدن سنوز استراحتگاهی است مجلل و مفرح برای کودکان و خانواده ها  که دارای امکانات فوق الاده ورزشی ، تفریحی ، چشمه های آب درمانی که بارها جایزه معروف پرچم بین المللی را از محیط زیست دریافت نموده است. 

اطلاعات بیشتر 

مراکز خرید :

يكي از بزرگترين مركز خريد در وارنا ، وارنا مال است. وارنا مال پاساز بزرگي است كه در حدود 150 فروشگاه متنوع اقلام مختلف از لباس و سوغاتی و لوازم الکترونیک را درخود جاي داده اند . شما مي توانيد با بازديد از مغازه هاي آن خريد خوبي انجام دهيد. اين مال داراي فست فود هاي متنوعي می باشد. علاوه بر آن مغازه های کوچک و جالب در بازارهای خیاباني وجود دارد كه شما مي توانيد لباس ، كيف و كفش ،چرم، صنايع دستي و سوغاتي هاي خود را از آنها تهيه نماييد. 

فرودگاه :

فرودگاه وارنا در 8 كيلو متري غرب وارنا واقع شده است.

حمل و نقل عمومی  : 

حمل و نقل عمومي در اين شهر مبتني بر تاكسي اختصاصي ، ميني بوسهاي مسير ثابت، اتوبوس، اتوبوس برقي مي باشد.

اکثر تاکسی ها در وارنا قابل اعتماد هستند ، اما از راننده هايي كه در خارج از ایستگاه های قطار و اتوبوس منتظر مسافران هستند بر حذر باشيد.

تاكسيهاي اين شهر تماما به رنگ زرد بوده و محاسبه نرخ كرايه با استفاده از تاكسي متر انجام مي گيرد. نام راننده و شركت تاكسي مورد نظر در كنسول جلوي اتومبيل نصب شده است. تاکسی ها را مي توان دراطراف تقاطع هاي بزرگ بيابيد و يا ميتوانيد با استفاده از تلفن آنها را بخدمت بگيريد.

نرخ تاكسي به ازاي هر كيلو متر بين 5 تا 15 لوا مي باشد كه اين نرخ در روزهاي تعطيل تا 30 درصد نيز ممكن است افزايش يابد. 

تاريخچه : 

وارنا يكي از قديمي ترين شهرهاي اروپا است.فرهنگ هاي متعدد ی در اين منطقه به هم آميخته شده اند. در حومه وارنا هنگام حفاريهاي باستان شناسي در مكاني كه نكروپوليس ناميده مي شود، قديمي ترين گنجينه طلاي دنيا مربوط به هزاره چهارم قبل از ميلاد كشف كردند.

این شهر طی سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۶ به نام استالین نامیده می‌شد. 

اقتصاد : 

وارنا از نظر اقتصاد گردشگري؛ نقش بسيار مهمي براي مردم منطقه و مردم کشور بلغارستان دارد.اهالي اين شهر از انواع و اقسام شگردها براي کسب درآمد بهره مي‌برند. اجاره دادن سايبان و تخت در حاشيه ساحل و همينطور اجاره دادن اتومبيل، موتورسيکلت، دوچرخه و اسب‌هاي کوتاه قد، از جمله اين شگردهاست. در بازارچه‌هاي اطراف اين مناطق ساحلي، انواع و اقسام جانوران نظير طوطي، ميمون، تمساح و مارهاي کوچک و بزرگ موجود است تا گردشگران در ازاي پرداخت مبلغي آن‌ها را در اختيار گرفته و عکس يادگاري بگيرند.

وارنا یکی از شهرهای فعال و در حال توسعه با جاده های ارتباطی خوب ، هوای عالی و حمل و نقل دریایی و راه آهن است. این شهر سومین مرکز بزرگ صنعتی بلغارستان است و در امر صنعت کشتیرانی ، کشتی سازی و تعمیرات کشتی فعال می باشد. 

صوفیا 

صوفیا شهری است محصور بین رشته کوهها, یک شهر بزرگ صنعتی که مرکز فرهنگ و خلاقیت بلغارستان نیز می باشد . با وجود خیابانهای عریض ، پارکهای زیبا و ساختمانهای جدید و مدرن به سختی می توان باور کرد که این شهر قدمت تاریخی 1000 ساله دارد. 

 

مناطق دیدنی صوفیا عبارتند از : 

بولوار ویتوشا 

پارک آزادی 

کلیسای مدور ژرژ مقدس 

آب گرم معدنی 

کاخ سابق سلطنتی 

موزه ملی تاریخ 

 

مناطق دیدنی بلغارستان

مراکز خرید بلغارستان

هتل های بلغارستان