پنج شنبه, 09 فروردين 1403

راهنمای سفر به سنگاپور

اینجا را کلیک کنید

سنـگاپور

جمهوري سَنگاپور کشور-شهري در جنوب شرقي آسيا است و پايتخت آن سنگاپور است.جنوب شبه جزيره مالايا و کوچکترين کشور جنوب شرقي آسيا است.

سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد.کشوري فوق العاده زيبا و مدرن و تميز و گران است. مالزي و اندونزي تنها همسايه‌هاي سنگاپورند. پيش از توافق اروپايي، جايي که الان به عنوان سنگاپور شناخته مي‌شود فقط منطقه ماهيگيري مالايي در مصب رودخانه سنگاپور بود. سنگاپور به مهم‌ترين مراکز تجاري و نظامي بريتانيا شده‌است و هم اکنون نيز ارتش بريتانيا وظيفه امنيت ملي اين کشور را بر عهده دارد. در فاصله جنگ جهاني دوم سنگاپور که هنوز مستعمره بريتانيا بود، توسط ژاپن اشغال مي‌شود. سرانجام در يک ضد حمله بزرگ که وينستون چرچيل آن را " بزرگترين هزيمت بريتانياً ناميد، سنگاپور در سال 1945 ميلادي به انگلستان رسيد.هيجده سال بعد در سال 1963 سنگاپور استقلال خودش را از بريتانيا بدست آورد. اين شبه جزيره در جنوب شرقي آسيا واقع شده و يکي از مراکز بزرگ تجاري داد و ستد کالا در جهان است و يکي از 4 شهر-کشور کنوني در جهان است. از زمان استقلال در سال 1819، به يکي از پررونق‌ترين کشورهاي جهان تبديل شده و امروز يکي از پرترافيک‌ترين بندرهاي دنياست. آب و هواي اين کشور گرم و مرطوب و ميانگين بارش سالانه در آن به بيش از 224 سانتي­متر مي‌رسد. از لحاظ ذخاير معدني کشوري فقير است، اما اقتصاد آن که به بخش خدمات، چيني، توليدات الکترونيکي و صنايع دستي وابسته‌است، رشد و شکوفايي فراواني داشته و اين کشور را به يکي از ثروتمندترين مناطق دنيا تبديل کرده‌است. سنگاپور، توسط يک جاده ترانزيت با مالزي و ديگر نقاط جنوب شرق آسيا مرتبط است.

توريسم

کشور سنگاپور کشوري بسيار زيبا و مدرن و گران است .خيابانهاي بسيار تميز و ساختمانهاي فوق العاده مدرني دارد. در سنگاپور جويدن آدامس و سيگار کشيدن ممنوع است و جريمه سنگين دارد. از نقاط ديدني سنگاپور هتلي به نام مارينا بي سندز است که به شکل يک کشتي بر روي 3 ساختمان بلند شاخته شده و استخري دارد که انتهاي آن اين ذهنيت را تداعي مي کند که شناگران در حال افتادن از ساختمان هستند. از ديگر جاذبه هاي توريستي سنگاپور پارک سنتوزا است که فعاليتهاي بسياري براي کودکان و بزرگسالان فراهم آورده است.از جمله اين تفريحات آتش بازي شبانه است که بسيار زيباست.

 

 

اطلاعات مهم و ضروري

رفت و آمد

 

 

اتوبوس:

 

ساعت کار از 6 صبح تا 12 نيمه شب هر روز

کرايه از 90/.دلار سنگاپور تا 80/1 دلار سنگاپور( کرايه دقيق را مي توانيد از راننده سئوال کنيد)

 

مترو:

ساعت کار از 6 صبح تا 12 نيمه شب هر روز

کرايه از 90/.دلار سنگاپور تا 3 دلار سنگاپور

يک کارت اعتباري با نام ez-link  در تمامي دستگاه هاي مترو به مبلغ 15 دلار سنگاپور قابل دسترسي است اين کارت در تمام اتوبوسهاي عمومي قابل استفاده است.

 

تاکسي:

ساعت کار 24 ساعته

کرايه کوتاهترين مسير مبلغ 80/2 تا 20/3دلار سنگاپور مي باشد که شامل اولين کيلومتر است. سپس به 20/. دلار سنگاپور براي هر 385 متر افزايش مي يابد (تا 10 کيلومتر) و براي هر 175 متر(بعد از 10 کيلومتر)کمپاني هاي مختلف تاکسي کرايه هاي مختلفي دريافت مي کنند.

پس قبل از سوار شدن حتما سئوال کنيد.

 

SIA Hop-on

SIA Hop-on يک اتوبوس توريستي خاص با تهويه مطبوع است که مسافرينش را به سواري اطراف شهر و گردش در Sentosa Island Resort مي برد اين اتوبوس به فروشگاه ها, رستورانها و فضا هاي فرهنگي و تفريحي سر ميزند و در کنار بازارهاي اصلي , هتلها و مکانهاي مهم توقف مي کند.همچنين به Chinatown,Littleindia و Arab Street نيز ميرود.مسافرين ميتوانند از اتوبوس پياده شده و دوباره سوار شوند.در شهر اتوبوسها هر روز از ساعت 9 صبح تا 8 شب هر 30 دقيقه يکبار حرکت مي کنند.

کرايه بزرگسال 12 دلار سنگاپور و کودکان 6 دلار سنگاپور

بليط ها در کيوسکهاي مربوطه به فروش مي رسد.بازديدکنندگان در SIA Singapore Holiday به صورت

رايگان و مسافراني که با پرواز Singapore Airline يا Silk Air آمده اند براي هر سفر 3 دلار سنگاپور مي پردازند.

 

آب و هوا و تن پوش

 

لباسهاي سبک , راحت و کتان بپوشيد تا از نفوذ گرما جلوگيري کند. همواره يک چتر کوچک براي باران هاي شديد همراه خود داشته باشيد. اين نوع پوشاک مي تواند براي تمام سال در سنگاپور مناسب باشد.

 

فستيوال قايق اژدها

 

در پانزدهم ماه ژوئن به ياد مرگ كوايان (Qu yuan) شاعر چيني قرن چهارم قبل از ميلاد كه در اعتراض به فساد سياسي حكومت, خود را غرق كرده بود, مراسمي بر پا مي‌شود.در اين روز, مردم برنج و گوشت پيچيده شده در برگ بامبو را به رودخانه مي‌ريزند تا ماهيهاي رودخانه از خوردن جسم او صرف‌نظر كنند.

از آن پس تا به حال در سالروز مرگ اين شاعر, مسابقه قايقراني بنام «مسابقه قايق اژدها» در خليج« مارينا » (Marina) برگزار مي‌شود و تيمهاي مختلف از سرتاسر جهان در اين مسابقه به رقابت مي‌پردازند و غرفه‌داران نيز در اطراف خليج به فروش برنج و كالاهاي مختلف مي‌پردازند.

فستيوال روح گرسنه

هفتمين ماه قمري به جشن «روح گرسنه» اختصاص يافته است كه به عقيده مردم, در اين زمان دروازه‌هاي جهنم باز مي‌شوند و روح مردگان آزاد شده به زمين مي‌آيند.

در اين ماه, غذا , دعا و« پول جهنم » براي تسكين ارواح تقديم مي‌گردد. در شامگاه نيز مراسمي مانند اجراي اپراهاي خياباني چين برگزار مي‌شود.

نكته جالبتر اينكه هيچ ازدواج يا سفر خطرناكي , مثل سفرهاي دريايي در اين ماه انجام نمي‌شود.

فستيوال نيمه پائيز

اين فستيوال در ياد بود وطن‌پرستي بنام « سويان زانگ»Shu Yuan Zhang كه طرح براندازي سلسله «يان» (Yuan) را در قرن چهاردهم ريخت, برپا مي‌شود و به گفته برخي, او نقشه خود را به اتفاق شورشياني كه در كيك‌هاي به شكل ماه مخفي شده بودند با موفقيت به اجرا رساند.

از اين‌رو امروزه نانهاي روغني به شكل ماه با لوبيا قرمز و بذر درخت كنار بعنوان هدايا معاوضه مي‌شوند. مردم فانوسها را در هر اندازه و شكلي حمل مي‌كنند.

در سنگاپور باغ چيني‌ها محل مخصوص اين مراسم است.

ديپاولي (Deepavali)

نام مراسم, پيروزي «خوبي» بر «بدي» يا «شيطان» و كنايه‌از افسانه كشتن ظالمانه ناراكاسورا (Narakasura)بوسيله شاه كرشنا Krishna است كه شروع سال نو هندي محسوب مي‌شود.

اين زمان براي جامعه شغلي, زمان تسويه حساب است. هم چنين اعتقاد بر اين است كه روح اقوام در طي جشن به زمين مي‌آيند و چراغهاي نفتي براي راهنمايي و هدايت آنها روشن مي‌شود. در اين مراسم نيز مثل جشنهاي چيني‌ها و مسلمانان از هر نژاد و قومي، دوستان در فضاي باز به ديدار يكديگر مي‌روند. معابد كوچك هندويان و خيابانها با چراغ و وسايل زرق و برق‌دار آذين‌‌بندي مي‌شوند.

 

مناطق دیدنی سنگاپور

هتلهای معروف سنگاپور

مراکز خرید سنگاپور

 آداب و رسوم مردم سنگاپور